Voor deze tentoonstelling heeft het KCB zijn vrouwelijke kunstenaarsleden – werkend in abstracte stijl – uitgenodigd om deel te nemen. In hun werk gaat het steeds om het samenspel van compositie, vorm, licht, kleur en materiaal. Het resultaat is een zeer gevarieerde expositie met werk in verschillende disciplines.

Kunstenaars

Nuray Ataş, schilder  |  Karin van Bodegom, mixed media  |  Eveline Braak, schilder  |  Sonja Doevendans, schilder  |  Dorry van Haersolte, beeldhouwer, graficus  |  Anneke Helder, schilder  |  Geertrui van Herwijnen, fotograaf  |  Annelies Horden, installaties  |  Nelleke Hulsen, vezelkunstenaar  |  Gerda Kruimer, tekenaar, beeldhouwer  |  Karin van Ommeren, beeldhouwer  |  Gerda Schimmel, beelden, reliëfs  |  Nicole Verhalle, schilder  |  Anneke de Witte, beeldhouwer

Zij presenteren hun werk in de KCB-expositieruimte op de eerste verdieping van de villa van Museum Kranenburgh.

Open: dinsdag t/m zondag 10:30 – 17:00.

De opening van de tentoonstelling, die loopt t/m 3 november, is op zondag 8 september om 17:00 met medewerking van dichter, componist en musicus Pieter Rynja: Vrouwen als componist.